
Haber- Diyanet İşleri şikayet etti, RTÜK ceza yağdırdı 

RTÜK, Erzurum'da bir Kuran kursunda çocuklara tecavüz iddiası sonrası açılan davayı 

haberleştiren Halk TV, KRT ve TELE 1'e para cezası verdi. Şikayetin Diyanet İşleri 

Başkanlığı tarafından yapıldığı öğrenildi. 

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyesi İlhan Taşçı; Halk TV, KRT ve TELE 1’e 

para cezası verildiğini sosyal medya hesabından duyurdu. RTÜK’ün CHP’li üyesi Taşçı, şu 

ifadeleri kullandı: 

– RTÜK, Erzurum'daki Kur'an kursunda çocuklara tecavüz davasını haberleştiren Halk TV, 

KRT ve TELE 1'e % 2 para cezası verdi. Karar, Diyanet İşleri'nin şikayeti üzerine 

oyçokluğuyla alındı. İstiyorlar ki; hırsızlığı, yolsuzluğu, çocuklara tecavüzü kimse bilmesin, 

duymasın. Ayıp! 

– Şikayet dilekçesine göre, Kur'an kursunda 7 çocuğun uğradığı cinsel istismardan değil de 

haberlerin veriliş biçiminden “incinmiş” Diyanet İşleri Başkanlığı!!! Şaka gibi… “Çocuklara 

kıymayın efendiler…” 


