
Diyanet'ten Taraf'ın haberine tepki! 
 
Diyanet İşleri Başkanlığı Taraf'ın iddialarına basın açıklaması ile yanıt verdi. 
Eklenme: 21 Temmuz 2012 17:40 - Güncelleme: 11 Mart 2016 06:28 
 
 

İşte yapılan basın açıklaması! 
 
Bugün Taraf Gazetesinde manşetten verilen "Diyanet Sen Sus" başlıklı haberde yer alan, 
"Diyanet dergisinde Ramazan ayının ana teması olan selama bazı dillerde 
yer verilmedi" iddiası hiçbir surette gerçeği yansıtmamaktadır. Konu ile 
ilgili olarak aşağıdaki açıklamanın yapılması zaruri görülmüştür. 
  
Diyanet İşleri Başkanlığı, bu yıl Ramazan ayının temasını "selam" olarak belirlerken günümüz 
dünyasında kaybolan bir değere vurgu yapmakta ve ay boyunca bütün etkinliklerde 
onu öne çıkarmayı amaçlamaktadır. Diyanet Dergisi de bu temayı kapağa taşıyarak 
selamın ne denli evrensel bir değer olduğunu; bütün dillerde ve kültürlerde 
ifade etmiş olduğu aşkın anlamı çok çeşitli yönleriyle ele almaktadır. 
Diyanet İşleri Başkanlığı, Yüce Kuran'dan hareketle her fırsatta her dilin Allah'ın 
ayetlerinden olduğunu, her hangi bir dili dışlamanın yahut yok saymanın 
Allah'ın ayetini dışlamak olduğunu, hiç kimsenin dili dolayısıyla 
kınanamayacağını açıkça ifade ettiği halde, söz konusu gazetenin derginin içindeki 
bütün yazıları yok sayarak Diyanet İşleri Başkanlığını suçlaması barış ve 
esenlik mesajı olan selama gölge düşürme çabası olarak yorumlanmıştır. Kaldı ki 
bu ülkede konuşulan tüm dil ve lehçelerde selam selam, merhaba merhabadır. Söz 
konusu gazetede selamın yerine ikame edilen kelimenin ise her hangi bir dil ve 
lehçeyle bir ilgisi yoktur. 
 
Diyanet İşleri Başkanlığının ve Sayın Başkanın inanç, ifade ve insan hakları noktasındaki 
duruşu kamuoyu tarafından zaten açıkça bilinmektedir. 
 



 
İşte Taraf'ın o haberi! 
Diyanet, dergisinin kapağında 44 dilde "Selam" verdi, Kürtçe, Ermenice ve İbranice'yi es geçti. 
"Bulamadık" diyen Diyanet manşetten öğrenebilir. 
  
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın aylık çıkardığı "Diyanet" dergisinin "Esenlik ve güvenlik çağrısı selam" 
başlıklı temmuz ayı kapağında 44 dilde "selam"lama yapılırken Ermenice, İbranice ve Kürtçe'ye yer 
verilmedi. Dergide Latince ve Lehçe'den Baskça'ya kadar "merhaba"nın 44 yabancı dile çevirisi var. 
 
Diyanet'e tepki gösteren BDP Diyarbakır Milletvekili Altan Tan konuyla ilgili Taraf 'a şunları söyledi: 
"Ben kesinlikle bir kasıt olduğuna inanıyorum. Bu bir skandaldır. Türkiye'deki 20 milyon Kürdü Diyanet 
görmüyorsa, demek ki gözü kördür. Diyanet İşleri'nin Başkanı Kürt, Diyanet kendi başkanını 
görmüyorsa Allah Diyanet'i ıslah etsin. Bu kafayla giderlerse varacakları yer Özel Harp Dairesi'nin 
kozmik odasıdır. 
 


