Kazanım
Etkin dinleme yapar.

Alt Kazanım(lar)
T.1.1.7. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
T.1.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. 
T.1.3.1.Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır. 
T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular. 
T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.
T.1.4.9. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.

İlişkili Olduğu Ders(ler)
Hayat bilgisi, serbest etkinlikler, görsel sanatlar

İlişkili Olduğu Beceri(ler)
Duygu ve düşüncelerini ifade etme
Karar verme
Hedef koyma ve hedef odaklı çalışma
Grupla çalışma
İş birliğine dayalı çalışma

Amaç

Etkin dinleme ve dinlediklerini yorumlayarak ifade edebilme.

Süre
40 dk +40 dk. 

Gerekli Malzeme(ler)
Çocuk kitapları, boş çizgisiz dosya kağıtları, kalemler, boyalar

Gerekli Teknoloji/Araç-Gereç(ler)
-

Beklenilen Hazır Bulunuşluk Durumu
1. sınıf okul olgunluğu

Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Tartışma, soru-cevap, yaparak yaşayarak öğrenme, grup çalışması

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
- Katılımcıların kendi aralarında konuşurken göz temasına dikkat etmeleri, birbirlerinin sözünü dinlemeleri konusunda nedeni açıklanarak hatırlatma yapılabilir.
- Tartışmalar esnasında bazı çocuklar aktif, bazı çocuklar daha çekingen olabilir. Böyle durumlarda sessiz kalanları sürece dahil etmek için “Arkadaşının fikrine katılıyor musun? Sen olsan ne yapardın?” gibi sorular sorulabilir. Daha çok söz alan çocuklara da diğer arkadaşlarının fikirlerini söylemeleri için bir şans verilmesi gerektiği uygun bir dille ifade edilmelidir.
-  Katılımcılar fikirlerini beyan ederken “doğru/yanlış” gibi onaylama/onaylamama tepkisi verilmemelidir. Her ne kadar demokratik bir ortam kurulmaya çalışılsa da eğitmenin fikri katılımcı için doğrudur. Eğitmen kendi fikrini asla söylememeli, katılımcılar yargılanmadan dinlendiklerini hissetmelidir. Diğer katılımcılardan doğru/yanlış tespitleri geldiğinde durum kontrol altına alınmalı, her iki taraf da kırılmadan fikrini beyan edebileceği güvenli bir ortamda oldukları hissettirilmelidir.
- Tartışma ortamı rekabete dayalı bir hale bürünmemelidir. Tersine dayanışmacı güvenli bir ortam yaratılmalıdır. Katılımcılara herkesin fikrinin eşit derecede önemli olduğu hissettirilmelidir.

Süreç/İşleniş
1. Katılımcılar 4’erli gruplar oluştururlar. Her gruba incelemeleri için yaş grubuna uygun 3’er/4’er kitap verilir. Kitapları incelemeleri ve bunun sonucunda kitapların ortak özellikleri üzerine konuşmaları söylenir. Sonra sözlü olarak neler konuştukları hakkında geribildirim alınır.

2. Okuma materyalinin temel bölümlerini tanıma
Yaş grubuna uygun bir kitap gösterilir. Bu kitabı daha önceden bilip bilmedikleri sorulur.
Kitabın ön kapak, arka kapak ve içeriği hakkında bilgi verilir. (Her kitapta ortak olan özellikler sorularak yanıtlar katılımcılardan alınır. Ayrıca her metnin bir yazarının, bazı kitaplarının çizerinin olduğundan bahsedilir)

3. Okuma metni
Kitap sayfalar gösterilerek okunur.
Okumanın ardından "Kitabın konusu nedir sizce? Kitapta kimler var? Bu kişiler ne yapıyorlardı? Bir istekleri var mıydı? Varsa isteklerini gerçekleştirmek için neler yaptılar? Kitap bize bir şey söylemek istiyor mu? Evet ise ne söylemek istiyor? Hayır ise neden böyle düşünüyorsun? Okumanın bize faydası var mıdır? Nasıl bir faydadan bahsedebiliriz?" soruları sorulur.

4. Değerlendirme
→ Katılımcılar 3’er/ 4’erli gruplara ayrılır. Her gruba çizgisiz dosya kağıtları verilir.
Grupça bir kitap çıkaracak olsalar bu nasıl bir kitap olurdu’yu konuşurlar ve boş sayfalardan kitap hazırlarlar. (Kitabın konusu ne olurdu? Adı ne olurdu? bu kitapta kimler olurdu?)
Gruplar sunumlarını yapar.

Farklılaştırma
1. Etkinlik: Sınıf ortamı uygun değilse sıra arkadaşları ile yapılabilir.
4. Etkinlik: Okuma yazma öğrenilmişse kitap sayfalarına yazı da yazabilirler. Bilmiyorlarsa resimleyebilirler.

Zenginleştirme
-

Faydalı Kaynaklar
-

Farklı Koşullar için Uyarlama

-

Tartışma Soruları
Kitap dışında neler okuyabiliriz? (dergi, ilan, internet vs.)
Daha önce hiç dergi gördünüz mü? Hangi dergiler?
gibi sorular üzerinden diğer okuma araçları üzerine konuşulur.

Ölçme-Değerlendirme Alternatifleri
-

Not(lar)
-