Kazanım
T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.
T.1.2.3. Çerçevesi belli bir konu hakkında konuşur.
T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
T.4.1.1. Yazdıklarını paylaşır.

Alt Kazanım(lar)
-

İlişkili Olduğu Ders(ler)
Hayat Bilgisi:
Okulun bölümlerini tanır.
İlişkili Olduğu Beceri(ler)

Amaç
Okulun bölümlerini kroki üzerinde gösterir.

Süre
40 dk. + 40 dk.

Gerekli Malzeme(ler)
Sınıf krokisi, oyun hamuru

Gerekli Teknoloji / Araç-Gereç(ler)
Akıllı tahta

Beklenen Hazır Bulunuşluk Durumu
1. sınıf okul olgunluğuna sahip olmak

Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Soru-cevap, fikir paylaşımı, yaparak-yaşayarak öğrenme

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Kendini, arkadaşını ve mekanı korur.

Süreç/İşleniş
1. Öğretmen sınıfa girdiğinde ‘Bugün okula farklı bir yoldan gelmek istedim ama kayboldum.’  açıklamasını yapar ve ‘Sizce kaybolmamak için neler yapabilirim?’ Gelen cevaplardan sonra ‘Önerileriniz için teşekkür ederim. Ben de okul çevresini daha iyi tanımak, öğrenmek için okulumuzun krokisini yapmayı düşündüm.’ cevabını verir ve ‘Kroki kelimesini daha önce duymuş muydunuz?’ sorusunu sorar.

2. Öğrencilere sınıfın krokisini dağıtır ve incelemelerini, şekillerin neyi anlatmak için çizilmiş olabileceğini sorar. Tahtadan aynı krokiyi açar ve herkesin kendi oturduğu yeri bulup sarıya boyamasını ister. Boyadıktan sonra öğrenciler öğretmeninin yanına gelip gösterir. Öğretmen tahtada açık olan kroki üzerinden öğrencinin gösterdiği yeri sarıya boyar ve öğrencinin adını yazar. Tüm öğrenciler tamamladığında öğretmen ‘sınıfta hepimizin ders sırasında bulunduğu bir yer var. Bu krokide herkesin oturduğu yeri görüyoruz.’ açıklamalarından sonra ‘Sınıfta oturduğumuz sıralar dışında başka neler var?’ sorusunu sorar ve cevaplar doğrultusunda tahtadaki krokiye ekler. ‘

3. Şimdi krokide sınıfımızda olan her şeyi göstermiş olduk.’
Öğretmen sırayla şu cümleleri söyler;
-Yan sıranızda oturan iki arkadaşınızın oturduğu yeri kırmızıya boyayın ve isimlerini yazın.
-Size en uzak sırada oturan iki arkadaşınızın oturduğu sırayı yeşile boyayın ve isimlerini yazın.
-Bir öğrencinin ismi söylenir (Ebru), oturduğu sırayı maviye boyayın.
Her çalışmanın ardından öğrenciler ‘orta sıranın 2. masasında oturuyor’ gibi sözel olarak da söyler.

4. .Ardından öğretmen ‘Sınıfımızın bulunduğu katın krokisi nasıl olur? Sınıfımızın bulunduğu katta bizim sınıfımız dışında neler var? Sorularını sorar, gelen cevapları tahtaya sıralar. Sınıfımızın yanında hangi sınıf var. Tuvaletler nerde, yanında ne var? vb. sorularla öğrencilere katta bulunan bölümlerin birbirleriyle ilişkisini hatırlatır.

5. Öğrencilerden oyun hamurlarını çıkarmalarını ister. Öğrencilere A4 kâğıdı dağıtır. A4 kağıtlarının üstüne oyun hamurunu kullanarak sınıfın bulunduğu katın krokisini yapmalarını ister.
Yapılan krokiler masaların üzerinde sergilenir. Öğrenciler birbirlerinin krokilerini inceler.

Farklılaştırma
Okul çevresinin krokisi yapılabilir.

Zenginleştirme
-

Kaynaklar
-

Farklı Koşullar için Uyarlama
-

Tartışma Soruları
Krokiyi başka nerde kullanırız? Başka nerde ihtiyacımız olur?
Ölçme-Değerlendirme Alternatifleri
Sınıfınızın bulunduğu katta başka neler vardır?

Not(lar)

Uygulama Notları