Helsinki Yurttaşlar Derneği’nin Şubat 2012 – Eylül 2013 tarihleri arasında hayata geçirdiği “Barış Sürecinde Bir Aktör Olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” başlıklı proje, basında da haberlere konu oldu.
“Barış Sürecinde Bir Aktör olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” çalışmalarının bir parçası olarak 2013 yılı başında bir “Öğretmenler Ajandası” yayınlandı.
Helsinki Yurttaşlar Derneği’nin yürüttüğü “Barış Sürecinde Bir Aktör Olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” çalışmaları kapsamında “Kürt Meselesi Okula Nasıl Yansıyor” başlıklı bir kitap yayınlandı.
Öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen seminer ve atölye çalışmalarında, Kürt sorunundan kaynaklanan meselelerin okul ve eğitim alanında yansıyan sonuçlarıyla ilgili barış ve uzlaşma imkanları üzerinde duruldu.
Helsinki Yurttaşlar Derneği’nin Boğaziçi ve Muş Alparslan Üniversiteleri ortaklığı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nin desteğiyle yürüttüğü proje kapsamında barışın tesisinde okul ve öğretmenlerin rolü çeşitli yönleriyle masaya yatırıldı.