Kazanım
Etkin dinleme yapar.

Alt Kazanım(lar)
T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular. T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
a) Öğrencilerin kendilerini tanıtmaları sağlanır.
b) Öğrencilerin çevrelerini ve çevrelerindeki kişileri tanıtmaları sağlanır.
T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.

İlişkili Olduğu Ders(ler)
Görsel sanatlar, hayat bilgisi

İlişkili Olduğu Beceri(ler)
Kendini ifade etme
Dinleme ve anlama
Grupla çalışma
Karar alma
Çatışma çözme

Amaç
-

Süre
40+40 dakika

Gerekli Malzeme(ler)
Kağıtlar, kalemler, boyalar

Gerekli Teknoloji/Araç-Gereç(ler)
-

Beklenilen Hazır Bulunuşluk Durumu
1. sınıf okul olgunluğu

Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Grup çalışması, canlandırma, soru cevap, beyin fırtınası

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
-

Süreç/İşleniş
1. Etkinlik: Karada yalnız başına
- Eğitmen aşağıdaki kurguyu anlatmaya başlar.
Şimdi bir hayal kuruyoruz. Çok çok eski zamanlarda ne telefon, ne telsiz, ne elektrik olduğu bir zamanda bir mağarada yaşıyorsunuz. Etrafta sizden başka kimseler yok.
Yaşadığınız yer çok güzel. Göller, su kaynakları, meyve ağaçları var. Fakat sizden başka hiçbir canlı ile karşılaşmıyorsunuz. Yine de yiyecek ve su ihtiyacınızı karşılayabildiğiniz için keyfiniz oldukça yerinde.
Katılımcılara kendilerinin nasıl bir canlı oldukları ve yaşadıkları yeri hayal etmeleri söylenir.
Soru: Burada yalnız başınıza nasıl bir hayat sürersiniz? (Grubun yanıtları alınır.)
Karnınız acıkıyor, çevrede yiyecek bir şeyler buluyorsunuz ve yemeğinizi yedikten sonra yaşadığınız yeri keşfetmek için dolaşıyorsunuz. Aaa o da ne, başka canlılarla karşılaşıyorsunuz, tanışıyorsunuz. Ve birlikte bir grup oluşturuyorsunuz.
Katılımcılar 4-5 kişilik gruplar oluşturur, mekanın farklı yerlerine yerleştirilirler. Her bir katılımcı kendini ve yaşadığı yeri arkadaşlarına anlatır.

2. Etkinlik: Yaşam Alanı Oluşturma
Birbirinden farklı canlılar olarak birlikte yaşamaya karar verdiniz. Yaşadığınız yere ne ad verirdiniz? Birlikte yaşamak için nelere ihtiyaç duyardınız?
Yeterli zaman verildikten sonra aşağıdaki sorular üzerine konuşulur:
Yaşadığınız yerin ismi nedir? Bu isme nasıl karar verdiniz? Neden? Aranızda beraber yaşamaya dair veya grup oluşturmaya dair anlaşmazlık çıktı mı? Anlaşmazlık çıktıysa, bunları çözmeyi çabaladınız mı? Nasıl tekrar anlaşmaya vardınız? Sizce beraber yaşamanın ve beraber karar almanın zor veya kolay yanları var mı? Nedir bunlar? Peki neden bazen beraber karar almak gerekli oldu? Hangi durumlarda koşullarda insanlar bireysel değil de beraber karar alabilirler?

3. Etkinlik: Başka Gruplarla Karşılaşma
Grup olarak dolaşıyorsunuz. Uzaklardan giderek yaklaşarak size doğru yaklaşan sesler geliyor. Sesler yaklaşıyor, yaklaşıyor ve daha önce hiç karşılaşmadığınız canlı grupları görüyorsunuz… (Gruplar birbirleriyle karşılaşır) Sizden farklı olan gruplara nasıl yaklaşırsınız? Gruplar olarak birbirimizle tanışalım… Birbirimizle anlaşmaya çalışalım…

4. Etkinlik: Değerlendirme
Katılımcılarla birlikte aşağıdaki sorular tartışılır.
Bir arada karar almanın en adil yolu nedir? (Fikir birliği, oy çokluğu, liderin kararı?)
Tek başınızayken nasıl bir hayatınız vardı? Bir grup olduğunuzda ne oldu? Neler değişti?
Farklı gruplarla karşılaştığınızda ne düşündünüz? Korktunuz mu, sevindiniz mi? Neden?

Farklılaştırma
Katılımcılar gruplara ayrılır. Her gruba boş bir kraft kağıt ve renkli kalemler verilir. Bir kişi çizmeleri söylenir.
Bu kişinin adını, yaşını belirlerler.
Bu kişinin 3 özelliğini belirlerler.
Bu kişiyi diğer katılımcılara tanıtırlar.
Grupların belirledikleri bu hayali kişiden ikisi seçilir ve herhangi bir yerde karşılaşsalar birbirleriyle nasıl konuşurlardı hakkında ikili canlandırmalar yaparlar.

Zenginleştirme
Farklılaştırma bölümündeki seçenek uygulanırsa uygun sayıda gruplara ayrılarak tüm kişilerin karşılaştığı bir canlandırma yapılabilir.

Faydalı Kaynaklar
-

Farklı Koşullar için Uyarlama
Bkz. Farklılaştırma


Tartışma Soruları
Bir arada yaşamanın faydaları nelerdir? Dezavantajları nelerdir?
Birlikte karar almanın en adil yolu nedir?
İnsanlar ne gibi ortam ve durumlarda beraber karar almak durumundadır? _ Sizin hayatlarınızdan buna dair örnekleriniz var mı? Aileniz ile birlikte karar aldığınız oluyor mu? Nasıl?

Ölçme-Değerlendirme Alternatifleri
-

Not(lar)
-