Kazanım
T.1.3.1. Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır.
T.1.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.
T.1.2.3. Çerçevesi belli bir konu hakkında konuşur.

Alt Kazanım(lar)
-


İlişkili Olduğu Ders(ler)
Hayat Bilgisi:
Oyunlara katılmaya ve oyun oynamaya istekli olur.
Okulla ilgili olumlu duygu ve düşünceler geliştirir.

İlişkili Olduğu Beceri(ler)
Duygu ve düşüncelerini sözsüz olarak ifade etme becerisi
Dinleme, anlama, değerlendirme becerisi
Kendine güven duyma becerisi
Hedefe yönelik çalışma becerisi
İş birliğine dayalı çalışma becerisi

Amaç
Hayal ederek mizah yönünü geliştirir.

Süre
40 dk. + 40 dk.

Gerekli Malzeme(ler)
Öğrenci sayısı kadar A4 kağıdı, boya kalemleri

Gerekli Teknoloji/Araç-Gereç(ler)
-

Beklenilen Hazır Bulunuşluk Durumu
1. sınıf okul olgunluğuna sahip olmalı.

Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Soru-cevap, yaparak yaşayarak, hayal kurma, poster/resim oluşturma.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Kendini, arkadaşını ve mekanı korur.

Süreç/İşleniş
1. Öğretmen sınıfa elinde ‘Ev Canavarları Aile Rehberi’ kitabıyla girer ve ‘Siz hiç canavar gördünüz mü?’ sorusunu sorar. Cevapların ardından ‘Ben de size bugün bir kaç tane canavar getirdim. Tanıştırayım bu kitap ‘Ev Canavarları Aile Rehberi’ kitabı. İçinde çeşitli ev canavarları var.’ açıklamasını yapar ve öğrencilere kitabın kapağını gösterir. Kitabın adını, yazarını, yayınevini söyler. (Bilgiler ekte) Önsözünü okur.

2. İlk canavar olan Sümkürüfüs’ün (Aksırık ve Nezleli Burun Canavarı) görselini gösterir ve ne zaman, nasıl ortaya çıktığını, neler yaptığını okur/anlatır. Hadi-Hemen Şimdi (Sabırsızlık Canavarı), Hepsibenimyum (Sahip Olma Canavarı), Hayırolamaz (Sürpriz Canavarı) canavarlarının görsellerini gösterir ve açıklamalarını okur. Kitabın tamamını okuyup gösterdikten sonra ‘Bu rehbere siz de yeni canavarlar ekleyebilirsiniz? Sizin canavarınız nasıl olurdu, nasıl görünürdü? Adı ne olurdu? Neden adı öyle olurdu? Bu canavarınızın özelliği/özellikleri ne olurdu?’ Soruları üzerinden öğrencilerin canavarlar hakkındaki düşünceleri alınır.

3. Ardından her öğrenciye üçe katlanmış A4 kağıdı verilir. Herkesin kağıdın ‘A’ yazan kısmına kendi canavarının baş kısmını çizmesi istenir. Kağıdı çevirip ‘B’ yazan kısmı üste gelecek şekilde tutarak tam arkalarında oturan öğrenciye verir. (En arkadakiler her seferinde kağıtlarını en öne getirip verir.) ‘B’ kısmına canavarın gövdesini çizmelerini istenir. Gövde çizimi tamamlandığında öğrenciler kağıdı çevirip ‘C’ yazan kısım öne gelecek şekilde tutarak arkalarında oturan öğrenciye verir. ‘C’ kısmına canavarın bacaklarını, ayaklarını çizmeleri istenir. Süreç sonunda her öğrencinin elindeki kağıtta bir canavar vardır. Herkesin çizimi bittikten sonra kağıdın bütünü açılır. Ortaya çıkan canavar incelenir. Ona bir isim bulunur. Özelliği hakkında konuşulur. Her öğrenci canavarını tanıtır.

Farklılaştırma
Canavar oluşturma çalışması öğrenci sayısı ve sınıf ortamı uygunsa üçerli gruplar oluşturularak da yapılabilir. Öğrenciler grup içinde oluşturdukları canavarın adını ve özelliklerini birlikte belirleyebilir.

Zenginleştirme
-


Kaynaklar
Kitap Önerisi:
1) ‘Ev Canavarları-2’ (İletişim Yayıncılık)

Farklı Koşullar için Uyarlama


Tartışma Soruları
-

Ölçme-Değerlendirme Alternatifleri
Bu etkinlikte nasıl hissettiniz? Neden?
Canavar oluşturma sürecinde en çok ilginizi çeken neydi?
Günlük hayatınızda mizahla başka nerelerde karşılaşıyorsunuz?

Not(lar)
-

 

 


A
B
C