Kazanım
T.1.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.
T.1.3.9. Görsellerden hareketle kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
T.1.3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
T.1.3.18. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.

Alt Kazanım(lar)
T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.
T.1.1.10. Dinleme stratejilerini uygular.
T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar
T.1.4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.

İlişkili Olduğu Ders(ler)
Hayat bilgisi, görsel sanatlar

İlişkili Olduğu Beceri(ler)
Grupla çalışma,
İşbirliğine dayalı çalışma
Karar alma
Tartışma
Kendini ifade etme ve dinleme becerisi

Amaç
Temayla ilgili görüşlerini paylaşmak, yeni kavramlar öğrenmek

Süre
40 dk.+40 dk. 

Gerekli Malzeme(ler)
Erdem kartları: Dostluk, Dayanışma, Güven, Alçakgönüllülük, Paylaşma, Dürüstlük, Saygı, Sevgi, Bilgelik
Kart panosu (poster şeklinde), kağıt, kalem, boya, yapıştırıcı

Gerekli Teknoloji/Araç-Gereç(ler)
-

Beklenilen Hazır Bulunuşluk Durumu
1. sınıf okul olgunluğu

Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Grup çalışması

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Söz hakkının adil olması.
Tartışma ortamının demokratik olması.
Grup çalışmalarında hep aynı kişinin karar verici olmaması.

Süreç/İşleniş
1. Tahmin et
Katılımcılar 4’erli gruplara ayrılır.Her gruba bir kart verilir. Gruplar kartı inceler ve kartta anlatılmak isteneni konuşurlar. Ardından her grup bir sözcü seçer ve kendi kartını göstermeden kartta anlatılanı diğer gruplara aktararak hangi kartın onlarda olduğunu bulmalarını söyler. 3 tahmin hakkı verilir. Katılımcılar doğru kartı bulamazsa kart gösterilir ve postere yapıştırılır.
Tüm gruplar anlattıktan ve poster tamamlandıktan sonra
bu posterin adı ne olabilir?
bu kartlar neleri anlatıyor?
gibi sorularla konu üzerine sözlü değerlendirme yapılır.

2. Ya tersi olsa?
Bu kez gruplara az önce anlattıkları kartın tersini tartışmaları söylenir. Ardından renkli boya ve kağıt verilir ve 1. etkinlikteki kartın tersini çizmeleri ve okuma yazma öğrendilerse adını yazmaları söylenir.


3. Ardından her grup bir sözcü seçer ve bu kez kendi kartını göstererek kartta anlatılanı diğer gruplara aktarır ve 2. postere yapıştırılır.
Tüm gruplar anlattıktan ve poster tamamlandıktan sonra "Bu posterin adı ne olabilir? Bu kartlar neleri anlatıyor?" gibi sorularla konu üzerine sözlü değerlendirme yapılır.

4. Değerlendirme-Düşünce baloncukları
Her gruba düşünme balonu şeklinde kesilmiş 2 kağıt verilir. Kağıdın birine insanların iyi özelliklerini, diğerine kötü özelliklerini yazmaları/çizmeleri söylenir.
Tüm gruplar tamamladığında baloncuklar mekâna asılarak katılımcıların tümünü gezmeleri sağlanır. Ve yazılanlar/çizilenler üzerine konuşulur.

Farklılaştırma
1. Etkinlik: Mekan uygunsa sandalye kapmaca oyunu kart kapmaca şeklinde oynanabilir. Her defasında bir kart eksiltilir ve panoya yapıştırılır. Bu şekliyle yapılırken oyundan çıkanlara hakemlik görevi verilir.
Tüm atölye için öneri:
Temaya ayrılan ders saatleri erdem olarak anılan özellikleri tek tek tartışmak için programlanabilir ve her özellik için birkaç soru belirlenerek sınıfta tartışılabilir.
Örneğin,
Adil olmak zorunda mıyım?
Her şeyi bilmek mümkün mü?
Her durumda cesur olmam mümkün mü?
Her zaman nazik olabilir miyim?

Zenginleştirme
Harfleri öğrenme süreci devam ediyorsa bildikleri harfler ile kartların ilk harfleri arasında bağ kurulabilir.
Okul olanakları uygunsa boş düşünme baloncuklarına her kartın adı yazılıp okul koridorlarına yapıştırılır ve okuldaki çocukların bu baloncuklara bu kelime ilgili düşündüklerini yazıp çizebilecekleri söylenebilir. Hatta öğretmenlerin de :)
Yine okul koşulları uygunsa bu boş baloncuk etkinliği öğretmenler için ayrı öğrenciler için ayrı yapılıp sonra karşılaştırmalı bir sergi yapılabilir.

Faydalı Kaynaklar
Tudem, Günışığı yayınlarının çocuklarla felsefe kitapları.

Farklı Koşullar için Uyarlama
-

Tartışma Soruları
Yeni öğrendiğiniz sözcükler oldu mu? Neler?
Birlikte bir şeyler yapmak için önerileriniz var mı? Neler?

Ölçme-Değerlendirme Alternatifleri

-

Not(lar)