Kurumların 4 ayda bütçeden yaptıkları harcamalar netleşti. Diyanet İşleri Başkanlığı 4 ayda yaptığı 3.8 milyar liralık harcama ile 7 bakanlığı geride bıraktı. Cumhurbaşkanlığı’nın 4 aylık harcaması 875.1 milyon lira oldu. En fazla harcamayı ise bütçeden en fazla payı alan Hazine ve Maliye Bakanlığı yaptı.
Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Türkiye Diyanet Vakfı’nın bütçesi de katlandı. Vakfın, 2018 yılı gelirleri 2014 yılına oranla yüzde 116 arttı. Vakfın, ‘Amaca Yönelik Giderler’ kalemine kaydettiği 901,8 milyon TL’lik harcamanın detayları ise mali tablolara yansıtılmadı
Toplam 150 bin din görevlisinin maaş ve ücretlerinin, müftülüklerce belirlenecek komisyon tarafından hangi katılım bankası aracılığıyla ödeneceğine karar verilecek.
Diyanet’in kurumsal büyüklüğünün açıklanan verilerin üstünde olduğu savunuluyor…
Devam eden bütçe tartışmalarında Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bütçesi önceki yıla göre 1 milyar lira artışla 11 milyar 519 milyon 609 bin TL olarak öngörüldü. Bu rakam 8 bakanlığın bütçesini aştı
Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 2020 Yılı Bütçesi, 2019’a göre 1.1 milyar TL arttı. Böylece diyanet, bütçe büyüklüğüne göre yapılan sıralamada, 16 bakanlıktan sekizinin bütçesini geride bıraktı.
Eser Karakaş: Bilgi ve görgü arttırmak için gittikleri ülkede o ülkenin laiklik-sekülerlik anlayışının Türkiye’deki durumla, kendi konumlarıyla hiç bağdaşmadığını görecekler
Diyanet İşleri Başkanlığı, 15 Temmuz hain darbe girişiminin 3. yılında ülke genelinde gerçekleştirdiği etkinlikler kapsamında 15 Temmuz gecesi darbeleri durduran salâları 00.13’te Türkiye’deki 90 bin camide yeniden okuttu.
Eser Karakaş: Türkiye’de Diyanet’in mevcudiyetini konu etmeyen, sorgulamayan her laiklik tartışması yanlıştır, yanlıştan öte, saçma sapandır.
Ahmet Battal: Peki, belli bir cemaat mensuplarını desteklemek amacıyla vakıf kurulmasını neden yasaklıyoruz? Hangi hakla? Hangi akla hizmet ederek?
Kemal Göktaş: AYM’nin bu kararıyla biçimlenen ‘dinsel laiklik’ Diyanet’in sahadaki elini de güçlendirmekle kalmıyor, hukuku ve idari pratiği de biçimlendiriyor.
Prof. Dr. Mehmet Görmez: İrşad, davet ve tebliğ dili imaj, reklam ve propaganda dili ile nasıl ifade edilecekti? Oyun, eğlence ve alay üzerine kurulan sosyal medya ortamlarında dinin hakikatleri nasıl anlatılacaktı? Bütün bunlarla ilgili hiçbir hazırlığımız yoktu. Hâlâ bu konuyu derinden ele alan araştırmalarımız ve çalışmalarımız yeterli seviyede değil.